maanantai 6. lokakuuta 2014

Kosmetologi kauneusmessut 3.10.2014

Kävimme kouluryhmän kanssa kosmetologi kauneusmessuilla perjantaina 3.10. Sinne piti itse päästä ja selviytyä. Tehtäväksi oli valita mieluisa osasto josta analysoimme, tutkimme ja pohdimme tänne blogiin tekstiä. Myös luennolla piti käydä ja siitä tehdä tekstiä.


Itse valitsin sellaisen osaston kuin Sisley Paris. Se oli sijainniltaan ihanassa syvennyksessä ja näytti todella hienolta sekä asetelmat olivsat mielestäni nimeä kuvastava. Itse en tiennyt koko brändistä paljoa mitään enkä löytänyt suomenkielistä sivua muuta kuin facebook sivut. Tässä siis kaikki mitä sain ja ymmärsin virallisilta englanninkielen sivuilta..

SISLEY PARIS..

On kolmensukupolven ranskalainen perheyritys. Sisley perustettiin vuonna 1976 ja se on edelleen täysin perheen omistuksessa oleva kosmetiikkayritys. Johdossa on perustaja Kreivi Hubert d´Ornano perheineen. Sisleyn tavoitteena on kehittää ja valmistaa huippulaatuisia tuotteita joissa on käytetty kasvien parhaita puolia sekä eteerisiä öljyjä . Tuotevalikoimaan kuuluvat hoitotuotteet kasvoille, vartalolle ja hiuksille, sekä aurinkotuotteet, meikit ja tuoksut.

Brändin löytää kaikilla 5 mantereella, yli 90 maassa. Sisley jakaa tuotteitaan jälleenmyyjien yli kolmenkymmenen tytäryhtiöiden kautta Euroopassa, Aasiassa, Amerikassa ja Lähi-idässä. Yrityksen tuotanto, hallinto ja tutkimuslaboratoriot sijaitsevat Ranskassa. Sisley tuotteet valmistetaan pääsääntöisesti sen huippumodernissa tehtaassa Bloisissa. Uusi tutkimus keskus ja viljely osasto avattiin tammikuussa 2011 Pariisin alueella, Saint-Ouen l'Aumônessa. Sieltä löytyy 13 hehtaarin tutkimus, kehityksen laboratoriot, logistiikkakeskus sekä valtaosa yhtiön hallintopalveluista.
Pääkonttori sijaitsee Pariisin sydämessä osoitteessa Avenue George V.

Selailtuani brändin sivuja ja niiden antamaa tietoa, tuli sellainen tunne että yritys on todella korkeasti arvostettu ja laadukas. Tuotteet on kehitetty huippuunsa ja niihin on käytetty paljon aikaa, vaivaa ja rahaa. Sivut näyttivät erittäin hienoilta vaikka niistä saa tavallinenkin pulliainen tietoa. Tuotteet on tarkoitettu mielestäni kaikille, etenkin aikuisille naisille sekä miehille. Vaikka nimestä päättelisi että se voisi olla nuorille suunnattu merkki. Nimi sanoo että nuorekas mutta sivut ja tuotteet antavat ylellisyyden tuntua. Sen takia se varmaan sopiikin kaikille. Yritys itsessään antaa sellaisen perhekeskeisen kuvan jossa välittyy rakkaus, huolenpito, välittäminen ja luottamus. Ne on myös saatu hienosti brändiin ja tuotteisiin. Markkinointi tapahtuu nähtävästi jälleenmyyjien kautta monissa eri maissa. Itse en ole tuoteita koskaan käyttänyt mutta nimi oli kuitenkin entuudestaan tuttu. Moni asiakkaistani kyllä tiesi brändin tuotteet. Suomenkielistä sivua en löytänyt muutakuin facebookista joka oli mielestäni todella huono verrattuna siihen mitä se oikeasti on. Näin hienoa yritystä ei mielestäni pitäisi saada markkinoida pelkästään jälleenmyyjän pitämää facebook sivujen avulla. Kyllä suomessakin pitäisi olla viralliset sivut jos niitä kerran täällä myydään. Tuli sellainen olo facebook sivuilta että tuote nopeasti vain eteenpäin kuluttajille hyvällä myyntiprosentilla. Ei välittynyt rakkaus, huolenpito jne niin kuin mainitsin yrityksen virallisesta sivuista.

Messu osastolla myyjä ei ollenkaan kiinnittänyt huomiota meihin vaan katseli arvostelevasti. Olisin kyllä ostanut jonkun pienen tuotteen kokeiltavaksi koska pidin sen nimestä ja asettelusta messuilla. Täällä on ehkä unohdettu miksi on tärkeää pitää kiinni yhtenäisesti brändin arvoista. Toki yrityksellä on monia jakelukanavia eikä kaikkia jälleenmyyjiä voi seurata mutta miljoona yrityksenä sen luulisi pitävän tärkenä osana hyvää myyntiä ja markkinointia. Messuilla Sisleyn osasto oli erittäin hieno ja kutsuva. Sen myyjä olisi varmasti saanut uusia tilaajia ja nuoria kokeilemaan jos olisi ollut asiakasystävällisempi kaikille kohdetyhmille.

Sisley osasto.

Kävin Hannu Laamasen luennolla joka oli hampaat- luonnollinen osa kauneuttasi. Hannu on kliinisen hammashoidon erikoishammaslääkäri. Hän kertoi meille hammashoidon tärkeydestä ja kuinka ensisijaisesti on tärkeää pitää suuhygienian sekä ikenet kunnossa ennen minkäänlaista isompaa hampaitten operaatiota. Luennolla näytettiin erilaisia kuvia ennen ja jälkeen hoidosta. Se oli ensin tosi ällöttävää mutta luento oli niin mielenkiintoinen lopuksi että kuvatkaan ei enään haitannut. Hannusta sai sellaisen kuvan että osaa ammattinsa ja oli erittäin lämmin sekä ihmisläheinen. En ole aiemmin tutustunut hampaitten hoitoon mutta olen harkinnut hoitoon menemistä. Saimme sieltä vinkkejä hyvän suuhygienian toimenpiteistä kotona ja mitä kysymyksiä kysyä kun etsii itselleen sopivaa paikkaa. Luento olisi voinut olla pidempi koska siitä jäi paljon vielä kuulematta. Ihmiset saivat kysyä kysymyksiä samalla kun Hannu luennoi ja hän vastasi mielellään kysymyksiin. Luennolla kerrottiin mitä tapahtuu hampaille esimerkiksi kun juo paljon limuja tai energiajuomia. Paljon hampaidenvalkaisusta että sopiiko se kosmetologin työhön. Hannu sanoi että hampaitten ja ikenien kuuluisi olla terveet ja hoitaja on vastuussa hoidosta jos haluaa sen tehdä. Eli mielestäni tuokin asia kuuluu ihan hammashoitajille ja hammaslääkäreille. Luento oli lyhyt ja siinä oli supistetusti asiaa hampaista. Olisin kyllä mennyt aiemmin alkavaan nanoteknologia iholla luentoon mutta siihen en kerennyt millään aukataulumme vuoksi.

Luento hampaista.

Viivi laittamassa kynsiä RECin kehittäjän kanssa :D


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti